Master, conceptontwikkeling

Een goed idee kan je een overwinning opleveren, een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het paard van Troje. Alle goede bedrijven, merken en producten zijn te herleiden naar een goed idee: Apple, McDonald’s, de gloeilamp en de auto. Voor onze cliënt Schoenfabriek Wed. J.P. van Bommel geldt dat vOSCH The Brand Guide het idee heeft geopperd om het merk Floris van Bommel te initiëren, een idee dat zeer succesvol is gebleken. In communicatie gaat het ook om een goed idee; immers de huidige productverschillen zijn verwaarloosbaar, alles is te kopiëren. Het merk én dus de communicatie zorgen voor het onderscheid! ‘Functionele creatie en design in dienst van het idee’ zorgt voor effectiviteit en levert tastbare resultaten op. Creatief conceptmatig communiceren zorgt ervoor dat uw merk steeds opnieuw door de doelgroep wordt begrepen en herkend. Veel merken communiceren hun merkidentiteit steeds op verschillende manieren waardoor merkcamouflage optreedt: de consument herkent de uiting niet of nauwelijks. vOSCH The Brand Guide bezit de expertise om binnen het merkconcept creatief te zijn waardoor de communicatie thematisch in de markt kan worden gezet. Dit zorgt voor optimale herkenbaarheid van de communicatie-uiting en leidt uiteindelijk tot optimale merkappreciatie.